Information

Produkter af mærket Toms

Toms

Historien om TOMS®

Da grundlægger af TOMS, Blake Mycoskie, i 2006 rejste i Argentina opdagede han den hårde skæbne som mange argentinske børn vokser op med – en opvækst uden sko på fødderne. I sit forsøg på at hjælpe oprettede han TOMS Shoes. Konceptet var og er stadig enkelt. For hvert par sko som blev solgt donerede/donerer TOMS også et nyt par til et udsat barn.

 

Selve forretningsmodellen hedder One for One®, og hvad der startede som en god idé og et godt initiativ har siden vokset sig til en stor og indflydelsesrig måde at drive forretning på.

TOMS har siden sin start været en afgørende aktør når det kommer til at fremme mulighederne i sundhed- og uddannelsessektorer og mulighederne for økonomisk hjælp til børn og udsatte samfund i hele verden.

 

Vi giver i mere end 70 lande

 

I TOMS levetidhar vi doneret over 60 millioner par sko til udsatte børn, hvilket har lært os ligeså mange lektier og givet ligeså mange smil på læberne. Siden 2006 har folk, kunder og forhandlere som jer givet os mulighederne for at nå så langt - Og vi bliver kun større! Den rivende udvikling medfører kun større og bedre tiltag, som for eksempel at kunne donere sæson- og terrænbaserede sko som passer til de udsatte børns nærmiljøer. Udover børnene kan vi også hjælpe de lokale samfund via vores donationer. Mange af vores donerede sko er nemlig produceret i nærområderne, hvilket mange stedet har resulteret i flere arbejdspladser på lokale fabrikker.