Handelsbetingelser for west-wind.dk

 

For at foretage et køb på west-wind.dk skal du fuldføre følgende skridt:

1. Find den eller de varer, du ønsker og læg dem i indkøbskurven, gå herefter til kassen

2. Indtast dine personlige oplysninger

3. Vælg forsendelses- og betalingsmåde

4. Godkend vores handelsbetingelser

5. Tjek, at alle oplysninger er korrekte og godkend købet.

Alle priser er inkl. 25% moms og afgifter og i danske kroner (DKK).

Priserne er dagspriser og kan blive reguleret.

Den angivne pris ved bestillingstidspunktet er den gældende købspris.

Vi tager forbehold for udsolgte varer, leverandørsvigt og tastefejl. Der tages forbehold for at visse produkter på denne webshop ikke findes i alle vores fysiske butikker. Vi anbefaler, at kontakte din nærmeste butik for at høre, om varen er på lager. Da de fleste varer befinder sig i en af vores 16 fysiske butikker, kan det være at varen ikke er pakket ind i original emballage. Dette har ingen betydning i relation til en eventuel returnering.

 

Generelle oplysninger

Firma: Westwind Webshop ApS

CVR-nr.: 36484640 Adresse: Hammeren 16, 6800 Varde E-mail: kundeservice@west-wind.dk Telefonnummer: 0045-75210033

Betaling

På west-wind.dk kan der betales med Dankort, Visa, MasterCard, mobilepay og ViaBill. Vi tillægger ikke gebyr på betalingskort. Vi hæver beløbet på betalingskortet, når varen sendes. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

 

Leveringsmuligheder og priser

Vi tilbyder følgende leveringsformer for levering i Danmark:

  • GLS Pakkeshop - ved køb over 698,- kr. er fragten gratis (fragtfri)
  • GLS Pakkeshop - ved køb under 698,- kr. er fragtprisen 35,- kr.
  • GLS Omdeling - pris 55,- kr.
  • PostNord uden omdeling - pris 70,- kr.
  • PostNord med omdeling - pris 90,- kr.

Leveringstid er mellem 2-5 hverdage. At leveringstiden kan være op til 5 hverdage skyldes, at de fleste varer befinder sig i en af vores 16 butikker og skal oftest sendes afsted fra vores centrallager på Hammeren 16, 6800 Varde. Vi forsøger som udgangspunkt altid at sende varerne inden 1-2 dage. Bestillinger med flere produkter sendes som udgangspunkt samlet.

Fortrydelsesret

Du har 365 dages fortrydelsesret, når du handler på west-wind.dk og i vores fysiske butikker.

 

RETURNERING af varer købt på west-wind.dk

Hvis du fortryder dit køb, har du 365 dages returret. Du skal blot udfylde den returseddel som du fik sammen med din vare og vedlægge den din returordre når du sender den til os.

For at vi kan refundere pengene, må varen ikke være brugt eller beskadiget. Du må afprøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Alle mærker og pristags på tøjet skal være intakte.

Vi refunderer beløbet for de returnerede varer til det anvendte betalingskort, når vi modtager returpakken.

Bemærk: Det er ikke muligt at ombytte til en anden vare. Vi refunderer i stedet dit køb, så du kan lave en ny ordre på west-wind.dk

 

Du kan returnere dit køb på to måder - via vores webshop eller i en af vores butikker.

RETUR VIA WEBSHOP

Du kan hente din returlabel via den mail, du modtog da vi afsendte din ordre. Du skal blot trykke på linket "returlabel her". Denne label koster 29.- og vil blive fratrukket inden vi refunderer dine penge. Udfyld retursedlen som du modtog med dine varer og læg den i pakken, sammen med de varer du ønsker at returnere. Send din pakke fra en GLS pakkeshop.

Bemærk: Hvis du ikke anvender den returlabel der skabes via mailen, er du selv ansvarlig for dine varer, indtil de når vores lager. Husk at bede om en kvittering når du afleverer din pakke hos GLS. Det er dit bevis for at det nu er GLS, der har ansvaret for pakken.

 

RETUR VIA VORES BUTIKKER

Ønsker du at returnere din ordre i en af vores butikker, kræver det blot at du medbringer din ordrebekræftelse. Så kan du gå ind og få ombyttet eller pengene retur for din ordre. Vores butikker og åbningstider kan findes på west-wind.dk

Ved spørgsmål er du altid velkommen til kontakte WestWind kundeservice på tlf. 75210033

  

Varens stand, når du returnerer den:

Du hæfter kun for forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan altså afprøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en af vores fysiske butikker.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Vurderingen af den handelsmæssige værdi foretages altid af Westwind Webshop ApS.

For at modtage hele købsbeløbet retur kan du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du kan afprøve varen, men ikke tage den i egentligt brug.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet:

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har betalt for varen, tilbage. I tilfælde, hvor du hæfter for værdiforringelse, fratrækkes denne købsbeløbet inden tilbagebetaling.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi beløbet, undtaget leveringsomkostninger, uden unødig forsinkelse og senest 30 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har bedt om anden tilbagebetalingsmetode.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur og vurderet den, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Westwind Webshop ApS

Hammeren 16

6800 Varde

Reklamationsret

Købelovens mangelregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler på west-wind.dk har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet, slitage eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Ønsker du at sende din reklamation til Westwind Webshop ApS skal du tage kontakt til kundeservice på kundeservice@westwind.dk først. Reklamationer kan enten sendes til Westwind Webshop ApS eller indleveres i én af vores butikker. Du finder butikkerne på west-wind.dk.

 

Bytteservice

Varer købt på west-wind.dk kan ombyttes i alle fysiske Westwind butikker eller sendes retur til Westwind Webshop ApS.

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn, Adresse, Mobil telefon nr., E-mail

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Westwind Webshop ApS og opbevares i fem år fra seneste køb, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren og personalet hos West-Wind.dk (Westwind Webshop ApS) har adgang til de, om dig, registrerede oplysninger.

Den dataansvarlige på West-Wind.dk er Westwind Webshop ApS, Hammeren 16, 6800 Varde CPR nr. 36484640.

Oplysninger afgivet til West-wind.dk videregives eller sælges aldrig til tredjemand og vi registrerer aldrig personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos Westwind Webshop ApS, Hammeren 16, 6800 Varde har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til kundeservice@westwind.dk

 

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til vores kundeservice på 0045 75221648 (mandag-fredag 9-15) eller kundeservice@westwind.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
 
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk
 
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

 

Forbehold og ansvarsfraskrivelse:

West-wind.dk tager til enhver tid forbehold for force majeure, herunder arbejdskonflikt og mangler ved eller forsinkelse af leverancer fra underleverandører.

 

Særlige bestemmelser for erhvervsdrivende

Der gælder de samme salgsbetingelser, som for forbrugere, dog med følgende korrektioner:

  • Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende.
  • Ombytning eller reparation medfører ikke, at der løber ny reklamationsperiode.
  • Westwind Webshop ApS beholder ejendomsretten til varer købt på kredit, indtil den fulde købesum er betalt.
  • Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelse af ejendomsforbeholdet, påhviler kunden.
  • Der påløber renter fra forfaldsdatoen med 2% pr. påbegyndt måned.