Handelsbetingelser for west-wind.dk

Der tages forbehold for, at visse produkter på denne webshop ikke findes i alle vores fysiske butikker. Vi anbefaler at kontakte din nærmeste butik for at høre, om varen er på lager.

For at foretage et køb på west-wind.dk skal du fuldføre følgende skridt:

1. Find den eller de varer, du ønsker og læg dem i indkøbskurven, gå herefter til kassen
2. Indtast dine personlige oplysninger
3. Vælg forsendelses- og betalingsmåde
4. Godkend vores forretningsbetingelser
5. Tjek, at alle oplysninger er korrekte på opsamlingssiden og godkend købet.

Når du handler på west-wind.dk indgås aftaler på dansk. Hvis du ønsker, at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, skal du sende en mail til kundeservice@west-wind.dk

Alle priser er inkl. 25% moms og afgifter og i danske kroner (DKK), hvor intet andet er nævnt.

Priserne er dagspriser og bliver derfor reguleret løbende.

Den angivne pris ved bestillingstidspunktet er den gældende bestillingspris. Bestillingsprisen ændres ikke, hverken ved prisfald eller prisstigning.

 

Vi tager forbehold for udsolgte varer, leverandørsvigt og tastefejl.

Generelle oplysninger

Firma: Westwind Webshop ApS

CVR-nr.: 36484640
Adresse: Hammeren 16, 6800 Varde
E-mail: kundeservice@west-wind.dk
Telefonnummer: 0045-75221648

Betaling

På west-wind.dk kan der betales med Dankort, Visa og MasterCard. Vi tillægger ikke gebyr på betalingskort. Vi hæver beløbet på betalingskortet, når varen sendes. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

 

Levering

Vi tilbyder følgende leveringsformer:

  • GLS Pakkeshop - pris kr. 29,-
  • GLS Omdeling - pris 45,-
  • Post Danmark uden omdeling - pris 75,-.
  • Post Danmark med omdeling - pris 75,-.

Normalvis afsendes ordre, afgivet i hverdage inden kl 15:00, samme dag. Ved længere leveringstid vil du blive kontaktet herom. Bestillinger med flere produkter sendes som udgangspunkt samlet.

 

Fri fragt

Vi tilbyder fri fragt ved udvalgte leveringsformer på alle ordrer med et samlet ordrebeløb på mere end 498,- danske kroner, inklusive moms.  Bemærk venligst, at der i beløbet ikke medregnes levering eller gebyrer.

Fortrydelsesret

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på west-wind.dk.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare.

 

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at kontakte os via e-mail: kundeservice@west-wind.dk.

I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du medsendt din ordrebekræftelse.

Bemærk at det ikke gælder som fortrydelse ved blot at nægte modtagelse af varen, du skal give os meddelelse herom.

 

Varer undtaget fortrydelsesretten:

  • Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt
  • Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen
  • Levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som forbrugeren har brudt plomberingen på
  • Levering af varer, der er specielt fremstillet eller tilpasset efter dit individuelle behov. Dette gælder også såfremt udførelsen, fremstillingen eller tilpasningen er påbegyndt, f.eks. ved tryk og brodering

 

Du mister din fortrydelsesret, hvis:

  • Du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.
  • Du bryder plomberingen på lyd-eller billedoptagelser eller computersoftware.

 

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind og du bærer risikoen frem til varen er modtaget af Westwind Webshop ApS. Skade som følge af mangelfuld emballering kan medføre, at dine rettigheder bortfalder.

Vi anbefaler, at varen returneres via et anerkendt fragtfirma og at varen sendes som pakkepost, således at du har mulighed for at spore pakken, hvis der opstår tvivlsspørgsmål omkring modtagelsen.

Hvis returneringen af varen lever op til betingelserne for at fortrydelsesretten kan benyttes, returneres købesummen til det ved varekøbets anvendte betalingskort.

Ønsker du at returnere en vare, skal du altid vedlægge en kopi af din faktura og sende pakken til:

Westwind Webshop ApS

Hammren 16

6800 Varde

Varer der returneres pr. efterkrav eller som sendes uden porto, nægtes modtagelse.

Gratis retur

Ønsker du at returnere din bestilling tilbyder West Wind gratis retur. Få en gratis returlabel ved at kontakte kundeservice@westwind.dk indenfor 14 efter du har modtaget din ordre.

Varens stand, når du returnerer den:

Du hæfter kun for forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan altså afprøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en af vores fysiske butikker.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Vurderingen af den handelsmæssige værdi foretages altid af Westwind Webshop ApS.

For at modtage hele købsbeløbet retur kan du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du kan afprøve varen, men ikke tage den i egentligt brug.

Varer der betragtes som brugt, kan ikke ombyttes i vores fysiske butikker, men skal sendes retur til Westwind webshop ApS, Hammeren 16, 6800 Varde.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet:

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os tilbage. I tilfælde, hvor du hæfter for værdiforringelse, fratrækkes denne købsbeløbet inden tilbagebetaling.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi hele ordrebeløbet, undtaget leveringsomkostninger, uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har bedt om anden tilbagebetalingsmetode.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur og vurderet den, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Westwind Webshop ApS

Hammren 16

6800 Varde

 

Varer der betragtes som brugt, kan ikke ombyttes i vores fysiske butikker, men skal sendes retur til Westwind Webshop ApS, Hammeren 16, 6800 Varde

 

Hvad skal medsendes i returpakken?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

 

Reklamationsret

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handlet på west-wind.dk har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Læs mere om reklamationsret her

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Ønsker du at sende din reklamation til Westwind Webshop ApS skal du tage kontakt til kundeservice på kundeservice@westwind.dk først. Reklamationer kan enten sendes til Westwind Webshop ApS eller indleveres i én af vores butikker. Du finder butikkerne på west-wind.dk.

 

Varen sendes til:

Westwind Webshop ApS

Hammren 16

6800 Varde

 

Når du returnerer varen, bedes du, så detaljeret som muligt, oplyse, hvad problemet er.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage. 

 

Bytteservice

Varer købt på west-wind.dk kan ombyttes i alle fysiske butikker, der har varen som en del af deres sædvanlige sortiment, eller sendes retur til west-wind.dk.

Varer der betragtes som brugt, kan ikke ombyttes i vores fysiske butikker, men skal sendes retur til West Wind webshop.

Varen sendes til:


Westwind Webshop ApS

Hammeren 16

6800 Varde

 

Du skal selv afholde omkostninger der er forbundet med forsendelse i forbindelse med bytning. Bytteservice gælder ikke gavekort.

 

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse

 

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Westwind Webshop ApS og opbevares i fem år fra seneste køb, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren og personalet hos West-Wind.dk (Westwind Webshop ApS) har adgang til de, om dig, registrerede oplysninger.

Den dataansvarlige på West-Wind.dk er Westwind Webshop ApS, Hammren 16, 6800 Varde CPR nr. 36484640.

Oplysninger afgivet til West-wind.dk videregives eller sælges aldrig til tredjemand og vi registrerer aldrig personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos Westwind Webshop ApS, Hammeren 16, 6800 Varde har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til kundeservice@westwind.dk

 

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til vores kundeservice på 0045 75221648 (mandag-fredag 9-15) eller kundeservice@westwind.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Forbrugerklagenævnet, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. Læs mere her

Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

 

Forbehold og ansvarsfraskrivelse:

West-wind.dk tager til enhver tid forbehold for force majeure, herunder arbejdskonflikt og mangler ved eller forsinkelse af leverancer fra underleverandører.

 

Særlige bestemmelser for erhvervsdrivende

Der gælder de samme salgsbetingelser, som for forbrugere, dog med følgende korrektioner:

  • Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende.
  • Ombytning eller reparation medfører ikke, at der løber ny reklamationsperiode.
  • Westwind Webshop ApS beholder ejendomsretten til varer købt på kredit, indtil den fulde købesum er betalt.
  • Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelse af ejendomsforbeholdet, påhviler kunden.
  • Der påløber renter fra forfaldsdatoen med 2% pr. påbegyndt måned.


 

Formular til fortrydelse/returnering

 Hent vores fortrydelsesformular her